Jak najít kvalitní zpětné odkazy pro webové stránky

Zpětné odkazy patří k jedním z mnoha nejdůležitějších hodnotících faktorů v SEO, pokud se chcete umístit na prvních stránkách v organickém vyhledávání.

U zpětných odkazu ale je nejdůležitější kvalita, ne kvantita!

K čemu jsou stovky zpětných odkazů, které nemají žádnou hodnotu?

Není lepší se zaměřit na kvalitní zpětné odkazy, které mají opravdu hodnotu pro vaše stránky?

Dnes vám chci ukázat jak postupuji při vytváření a zakoupení zpětných odkazů, které mají skutečnou hodnotu pro vaše stránky a zároveň si řekneme několik bodů, na co si dát pozor.

jak-najit-kvalitni-zpetne-odkazy

Jak získat zpětné odkazy?

Předtím, než se pustíme do samotného postupu, je důležité zmínit na začátek pár věcí.

Google nedoporučuje nákup i prodej zpětných odkazů = bere to jako porušení pravidel.

Ale...

  1. Dělají to všichni, a Google s tím nemůže udělat nic, aby to zastavil.
  2. Jelikož tyto praktiky dělají všichni, nemůžete se bez zpětných odkazů umístit tam, kde byste chtěli.

Všude se můžete dočíst, že pokud chcete získávat přirozeně zpětné odkazy, musíte vytvářet kvalitní obsah, aby na něj webové stránky odkazovaly.

Toto je naprostá pravda a rozhodně s tím souhlasím. 

Ale jak najdou tak kvalitní obsah, který je i velmi konkurenční?

Jak budou lidé vědět, že jste to napsali vy? 

Pokud vytváříte blogový článek nebo vstupní stránku pro e-shop pro velmi konkurenční téma, bude opravdu velmi těžké se umístit do TOP 3 v organickém vyhledávání.

Může se stát že se vám to podaří (z menší části), ale z velké části už je zde konkurence, která už zapracovala na zpětných odkazech a nepodaří se vám tam dostat, ať uděláte, co uděláte.

Jak ale postupovat?

Zde je několik tipů, které vám pomůžou.

 

1) Kontaktovat majitele stránek

Můžete zkusit najít majitele webových stránek, a přes kontaktní formulář mu napsat s žádostí o zpětné odkazy z jeho stránek.

Možná se to zdá být lehké, ale pokud majitel stránek bude vědět (z 98%) co jsou zpětné odkazy, a jakou mají váhu pro vaše stránky bude chtít:

  1. Zaplatit za ně
  2. Poskytnutí svých zpětných odkazů (to znamená formou výměny mezi jeho a vašimi stránkami)

 

2) Platformy na zakoupení odkazů

Na internetu existuje mnoho portálů nebo služeb, kde si můžete zakoupit zpětné odkazy během pár kliknutí.

Zároveň pro vás, nebo za nějaký poplatek napíšou článek a umístí je na jakou stránku chcete.

Nákup přes prostředníka nebo platformu je vždy dražší, než přímo od majitele stránek.

Má to ale tu výhodu, že nemusíte ztrácet čas zbytečným psaním e-mailů a dohadováním o zakoupení/výměně zpětných odkazů.

Navíc máte jistotu, že vytvoření zpětného odkazu bude opravdu reálné a nikdo vás nebude tahat za nos nebo vás okrade.

Co je ale velmi důležité = vidět skutečná data návštěvnosti a hodnoty DA a PA ( i když se nejedná o "oficiální" metriku Googlu ale SEO nástrojů, budete mít větší jistotu, že nekupujete zajíce v pytli).

(Jak analyzovat zpětné odkazy si řekneme na konci článku)

 

3) Digitální PR reklamy

Můžete si také zaplatit reklamní agenturu, která pomocí PR kampaní rozešle novinky a kontaktuje své spřízněné weby, aby vytvořili zpětné odkazy a napsali článek.

Tento typ kampaní má ale dvě strany mince.

Jsou velmi drahé a nákladné, a pro ty, kteří nemají dostatek peněz do začátku a nebo se jim nechce platit předražené sumy, tento krok moc nedoporučuji.

Abyste si to dokázali představit, může se jednat o PR články například z velmi populárních stránek, jako jsou Novinky, Forbes, Deník atd.. 

Když už jsme si probrali tyto 3 tipy, jak získat zpětné odkazy z vašich stránek, koukneme se na postup, jak analyzovat zpětné odkazy a na co si dát pozor.

 

Nikdy nekupujte zpětné odkazy od neznámých lidí a stránek

V první řadě je důležité si ujasnit jednu zásadní věc.

Opakujte po mě: NIKDY nebudu kupovat zpětné odkazy z neznámých stránek, které fungují na principu jako Fiverr atd..

U nás je taky spousty podobných stránek.

zpetne-odkazy-fiver

Získat stovky, tisíce zpětných odkazů z katalogů nebo jiných pochybných stránek je super že?

Už jen ta cena je divná.. Získám 1000 zpětných odkazů pouze za 5 tisíc korun? V tom bude asi nějaká černá magie.

Zaplatím někomu za tolik odkazů třeba 5 tisíc a brzo se budu válet na Bahamách a organická návštěvnost bude ve statisících.

Bohužel ale NE.. :D

Spíš z 99 % NE.

Jak už jsem zmínil na začátku, musíte brát kvalitu odkazů před kvantitou, ať se děje, co se děje.

V dnešní době je bohužel problém se šarlatány, kteří přeprodávaji zpětné odkazy.

Pomocí různých technik dokážou pomocí neetických způsobů zvýšit DA a PA i organickou návštěvnost a chtějí za ně tisíce.. A vy jim bohužel naletíte.

Pro ukázku = co se může stát, pokud tyto zpětné odkazy zakoupím?

  1. Můžete zaznamenat růst návštěvnosti i zvýšení DA a PA na krátkou dobu. Dokud na to algoritmy vyhledávačů nepřijdou, a označí je za nepřirozené odkazy a nebudete mít nic.
  2. Můžete dostat manuální penalizaci Google (tato pravděpodobnost je velmi malá).

 

Rozšiřte své odkazy

Další důležitou věcí, kterou musíte udělat je, rozprostřít zpětné odkazy na celé stránky.

Je důležité vytvářet zpětné odkazy tam, kde potřebujete (určitá vstupní stránka nebo blogový příspěvěk)

Nejlepší způsob je, rozmístit na všechny různé stránky zpětné odkazy, aby vypadaly co nejpřirozeněji.

V minulosti jsem měl několik svých klientů, kteří si zakoupili klidně i 10 zpětných odkazů na jednu a tu samou stránku.

Na žádné jiné ne.

Vypadá to ale přirozeně? Rozhodně ne.

V tom případě to nebudete ani vypadat přirozeně Googlu.

Algoritmus Googlu je dost chytrý na to, aby takové věci poznal. 

Takže moje rada zní, pokud vytváříte zpětné odkazy, musíte je rozmisťovatt i přirozeně na vašich stránkách.

Nevytvářet desítky zpětných odkazů na jednu jedinou stránku a jinde ne. 

Důležité je zmínit, že tyto odkazy musíte dát na důležité stránky, které opravdu pro vás mají hodnotu. Ať už se jedná o vstupní stránky e-shopu nebo blogu.

Pozor na autoritu domény!

Sice se už zase budu opakovat, ale opakování je matka moudrosti.

Dejte si pozor, z jakých stránek odkazy kupujete, jakou mají reálnou organickou návštěvnost a DA a PA.

I když Domain authority není oficiální metrika Googlu, jak moc jsou stránky autoritativní, je i tak důležité kouknout na tuto metriku přes SEO nástroj.

V dnešní době mnoho SEO šmejdů prodává zpětné odkazy, které mají tuto metriku uměle vytvořenou.

A když zadáte například do Ahrefs webovou stránku, ve skutečnosti se vám ukážou velmi odlišná čísla.

Bohužel s těmito praktiky jsem se setkal mnohokrát.

Pokud nevíte, co je Domain Authority, je to vymyšlená metrika od Ahrefs a nemá nic společného s Googlem, který posuzuje, jak dobrý je web z hlediska SEO, na základě zpětných odkazů.

Takže = první věc kterou musíte zjistit je relevance obsahu stránky.

Stránka musí být relevantní pro vás (vaše stránky).

Pokud prodáváte nářadí, zpětné odkazy ze stránek o kutilství nebo pěstitelství bude mnohem relevantnější, než zpětný odkaz o zdravé výživě.

 

Jaké metriky analyzovat?

Poté co navštívím webové stránky, přejdu do SEO nástroje (Ahrfes, Mangools nebo třeba Marketing Miner), abych mohl začít analyzovat stránky.

Níže můžete vidět přehled reportu.

Pro příklad jsem si vybral stránky Alza.cz, které zná snad každý.

analyza-zpetnych-odkazu-alza

První řadě se podívám na organickou návštěvnost.

Graf organické návštěvnosti není vždy úplně přesný. SEO nástroje používají různé techniky a postupy, pomocí kterých vypočítávají možnou teoretickou návštěvnost pomocí umístěných pozic ve vyhledávačích.

Níže vám ukážu příklad stránek, kterému byste se měli vyhnout.

Chci, aby stránky měli co největší organickou návštěvnost.

Dále se podívám, odkud pochází zdroje návštěvnosti (z jaké země).

Je pro mě důležité aby návštěvnost přicházela od lidí z České republiky a ne z Indie.

To by mě bylo k ničemu.

Jak už jsem zmínil v článku, existují různí překupníci, kteří uměle zvyšují organickou návštěvnosti pomocí botů například z Indie a různých zemí.

Tomu se prostě vyhněte.

Podívám se na profil zpětných odkazů webové stránky. 

Pochopitelně že chci, aby daná stránka měla co nejvíce zpětných odkazů z velmi autoritativních stránek.

Pokud narazíte na tyto příklad, dejte si pozor:

  1. Stránky jsou hodnocené pro mnoho klíčových slov, ale nemají velmi nízkou organickou návštěvnost.
  2. Návštěvnost pochází ze zahraničních zemí.
  3. Organická návštěvnost je velmi malá nebo i klesá.
  4. Skokový růst návštěvnosti přes noc.

Když analyzovaná stránka neobsahuje žádný z těchto bodů které jsem zmínil, můžete pokračovat v analýze.

Další důležitou položkou, na co se zaměřit je, že majitel stránek pracuje na vytváření nového obsahu.

Například: Pokud se jedná o blog, kouknu se na poslední příspěvky, i v jakém horizontu  jsou vytvářeny.

Pokud blogové články stránky publikují alespoň 1-2 týdně nebo i několikrát do měsíce, je to skvělé.

Když už ale se nepracuje na obsahu několik měsíců, nebo i dokonce let, je to velký problém.

Poslední věcí kterou zkontroluji je, na jaké stránky web odkazu, a jaký anchor text používá při odkazování.

 

Jak poznat dobrý a špatný web

Nyní je čas se kouknout na stránky ze "všech směrů", odkud chcete zpětný odkaz.

Na co se zaměřuji?

  1. Kvalitní obsah na stránkách
  2. Aktuální informace
  3. Dobré UX
  4. Rychlost načítání
  5. Struktura webových stránek

 

Pár slov závěrem..

Pokud chcete koupit zpětné odkazy, musíte si dávat pozor na to, odkud je kupujete.

Nechcete snad utrácet zbytečně moc peněz za zbytečné zpětné odkazy?

Rozhodně nedoporučuji zpětné odkazy kupovat ze stránek jako je Fiverr atd.. (u nás jsou taky podobné stránky).

Dále vyhledávejte stránky, které jsou co nejrelevantnější k vašemu obsahu.

Zkontrolujte organickou návštěvnost, kvalitu odkazů i DA a PA = nejlépe vše pomocí SEO nástroje.

Nakonec si můžete také přečíst několik článků, abyste se ujistili, že články na webu jsou velmi kvalitní.

A nejsou vytváření pomocí AI stylem ctrl+c a ctrl+-v.

A nezapomeňte zpětné odkazy tvořit přirozeně, na různé důležité stránky na vašem webu.

Nekupujte zpětné odkazy pouze pro tu jednu a samou stránku.

 

TIP na čtení:

Zpět do obchodu