Meta description, neboli meta popisek, je krátký text pod nadpisem a URL na stránce, který se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání.
Jeho úkolem je shrnout obsah stránky a přesvědčit uživatele, aby na ni klikli.
Vyhledávače, jako je Google, sice zkracují popisy, které jsou delší než cca 155-160 znakům, ale kratší texty se lépe čtou a jsou chytlavější.
Co je to meta description?
Meta description je prvek HTML, který poskytuje krátké shrnutí webové stránky.
Může se například objevit jako úryvek pod adresou URL a názvem stránky na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP).
Ovšem v některých případech se může stát, že vyhledávač si sám automaticky vygeneruje "svůj" meta popisek.
Ať už se jedná o nevyplnění MT, délka bude delší, nebo bohužel i "jen tak".
Kde se zobrazuje meta description?
Ať už používáte jakýkoliv CMS systém, vždycky máte možnosti nastavit vlastní meta descprition, například i za pomocí pluginu.
V každém případě doporučuji vytvářet vlastní MT, jinak si jej vyhledávače určí sami.
A to ve většině případů vygeneruje "svoje" meta description.
Zde je například vyplnění MT pro Shoptet:
Příklad z Worpdressu:
Jsou meta popisky důležité pro SEO?
I když se nejedná o nepřímý hodnotící faktor v SEO, tak meta popisky jsou velmi důležité.
Proč tomu ale tak je?
- Zvyšují míru prokliku (CTR)
- Poskytují kontext vyhledávačům
- Zlepšují uživatelský dojem
Takže, pokud se ptáte, zda jsou meta popisky důležité, odpověď zní stručně = ANO.
Google nevydal oficiální prohlášení, že by meta popisky patřily mezi hodnotící faktory algoritmů.
Ale..
Hrají důležitou roli ve zvyšování míry prokliku, zlepšování kontextu pro vyhledávače a celkového uživatelského dojmu.
Můžete si také všimnout, že například Google zvýrazňuje klíčová slova, která se nachází ve vašem meta popisku.
To pomáhá doslova uživatelům "skenovat" výsledky vyhledávání a najít stránky, které odpovídají jejich potřebám.
Jaká je doporučená délka meta description?
Doporučená délka meta description se pohybuje okolo 155-160 znaky.
Důvodem je, že Google a další vyhledávače obvykle zkracují meta description na tuto délku ve výsledcích vyhledávání.
Pokud vás meta popisek bude delší, uživatelé uvidí jen jeho zkrácenou verzi, která nemusí obsahovat všechny nejdůležitější informace.
Jak napsat skvělý meta description?
Meta description je krátký text pod názvem stránky ve výsledcích vyhledávání.
Jak jsme si zmínili už na začátku článku = i když není přímým hodnotícím faktorem, hraje důležitou roli v tom, zda uživatelé na váš web kliknou nebo ne.
Dobře napsaný meta description dokáže zvýšit míru prokliku (CTR) a přilákat tak na vás web relevantní návštěvníky.
Jak na to?
- Zaujměte hned od začátku: první věty by měla jasně shrnout, o čem daná stránka je. Doporučujeme používat relevantní klíčová slova přirozeně! Žádný spam.
- Použijte relevantní klíčová slova: každý popisek by měl obsahovat primární klíčové slovo, které je relevantní s obsahem stránky.
- Použijte číslovky nebo symboly: tyto znaky upoutají pozornost a dělají text mnohem více dynamičtější. Můžete například uvést počet tipů, které váš článek obsahuje, nebo i použít ikonky pro zvýraznění důležitých informací.
- Vyhněte se zbytečným frázím: nepoužívejte fráze, které doslova uživateli nic neříkají. Meta description musí být originální a poutavý.
- Výzva k akci: donuťte kliknout uživatele, pomocí výzvy k akci, která je jasná a srozumitelná: například "Zjistěte více nebo 5 tipů".
- Délka: ideální délka meta description se pohybuje v rozmezí maximálně 155 až 160 znaků. Delší popisy mohou být zkráceny.