SEO servis

SEO servis je souhrnný název pro služby, které slouží k optimalizaci webových stránek pro vyhledávače (SEO správa).

Cílem e dosáhnout co nejlepších pozic ve vyhledávačích (např. Google, Seznam) pro relevantní klíčová slova, a tím zvýšit organickou (neplacenou) návštěvnost webu.

Pokud hledáte SEO specialistu, který vám pomůže se SEO správu, neváhejte mě kontaktovat.

Zároveň si můžete objednat SEO audit, který vám prozradí, v jaké "kondici" z pohledu SEO jsou na tom vaše webové stránky.

 

Co znamená SEO servis?

V největším případě, pokud hledáte slovní spojení se SEO servisem, vyskočím vám v organickém vyhledávání webová stránka/nástroj.

Po vložení URL vyhodnotí vaše webové stránky, jak si na tom vedou v organickém vyhledávání.

Ale za mě si nemyslím, že tento nástroje je vhodný jako SEO report.

Já bych zde rád řekl pár vět o SEO servisu (SEO správě) = Co to je, a jak funguje.

Pokud hledáte návod, jak na SEO, doporučuji vám si přečíst můj článek: Jak na SEO v roce 2024.

 

Co je SEO správa (SEO servis)?

Dá se říci, že SEO správa je v podstatě průběžná péče o vaší webovou stránku z hlediska optimalizace pro vyhledávače.

Můžete si ji představit jako dlouhodobý proces, díky kterému se váš web bude ve vyhledávání zobrazovat na vyšších pozicích.

Abych to řekl na příkladu, pro většinu svých klientů pracuji na způsobu měsíční SEO správy na předem domluvené časové dotaci (10-60 hodin/měsíc).

 

Jak funguje SEO správa?

Pokud s klientem navážu spolupráci, předem si určíme, kolik hodin za měsíc budu na jeho projektu pracovat. 

Pro své klienty pracuji 10 hodin/měsíc nebo i 60 hodin/měsíc.

Domluvená časová dotace je velmi individuální, záleží na mnoha faktorech. 

Pokud máte zájem o SEO správu nebo SEO konzultaci, můžeme si zavolat, nebo můžete použít můj kontaktní formulář.

 

SEO není na stisknutí červeného tlačítka... Musí se na něm pracovat kontinuálně i v řádu několika měsíců nebo let

 

Co řeším při SEO správě?

Dá se říci, že moje SEO správa obsahuje všechny služby od A do Z.

Počínaje analýzou klíčových slov až po technické SEO atd..

Co všechno řeším při SEO správě?

 

1) Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov patří k těm nejzákladnějším stavební kamenům v SEO.

Pokud budete cílit na špatná a nerelevantní klíčová slova, nezískáte žádné zákazníky a návštěvníky (jednoduše řečeno).

V tom horším případě, "nikdo vás nenajde".

Pokud provádím analýzu klíčových slov, používají profesionální SEO nástroje, které jsou nezbytnou součástí při práci (např: Collabim, Marketing Miner, Mangools nebo Ahrefs).

 

Co je cílem analýzy klíčových slov?

Cílem analýzy klíčových slov je zjistit, jaká relevantní fráze a klíčová slova jsou úzce spojená s vaším podnikáním, službou nebo internetovým obchodem.

Důležité je určit, která z těchto klíčových slov jsou nejrelevantnější z hlediska objemu hledání a jaká je jejich konkurence.

Zároveň je důležité určit data (objem vyhledávání, konkurence popřípadě cena za proklik PPC) o klíčových slovech a frází, které dokážou zlepšit vaše pozice v organickém vyhledávání.

Poté, co se určí klíčová slova, která jsou velmi relevantní, vytvoří se strategický plán a začne se s implementací klíčových slov "tam kam patří".

Jak už jsem zmínil, analýza klíčových slov je velmi důležitá, proto je nutné opírat se o profesionální analýzu klíčových slov, která vám najde jak relevantní klíčová slova tak i jak já říkám "díru na trhu" (klíčová slova, která mají vysoký objem vyhledávání a nemáte je pokrytá).

Na analýzu klíčových slov, jsem napsal několik článku které si můžete přečíst:

 

2) Technické SEO

Technické SEO jsem dal hned za analýzu klíčových slov, jelikož se jedná o kámen úrazu většině webových stránek.

Mít technicky správě vyřešené stránky, aby dokázal crawler (robot), správně načíst a procházet vaše stránky je velmi důležité!

Majitelé webových stránek kolikrát ani netuší, že jejich úspěch v organickém vyhledávání je schován za technickým problémem.

Spočívá v tom, aby váš web byl pro vyhledávače jako Google nebo Seznam dobře technicky přístupný a srozumitelný.

Díky tomu jej vyhledávače mohou snadněji procházet, indexovat a následně zobrazovat ve výsledcích hledání na relevantní dotazy.

Pokud váš web nebude "friendly" pro roboty, tak vás a vaše webové stránky nikdo nenajde.

U mnoho klientů se potýkám s technickými problémy, které je důležité co nejdříve řešit. jelikož v některých případech začíná problém v tomto bodu.

Technické SEO není jen o tom, zda jsou vaše stránky idexovatelné, ale jedná se i o další věci jako například:

  • Struktura webových stránek
  • Rychlost načtení
  • Optimalizace pro mobilní telefony
  • Kontrola a nastavení strukturovaných dat
  • A mnoho dalšího...

Níže můžete vidět SEO report mého klienta, který mě kontaktoval abych zjistil, zda jsou jeho stránky zaindexované, protože neměl téměř žádné návštěvy.. 

Například na Googlu nejsou indexované stránky z více jak 94% a na seznamu z více než 65%. 

seo-report-collabim

 

3) SEO Implementace

Mnozí z vás, si možná nedokážou představit, co taková SEO implementace znamená a co tím je myšleno.

Jedná se o vložení klíčových slov, tam kam patří.

Nefunguji jako většina agentur, která si řekne nehoráznou sumu za analýzu klíčových slov, pošle vám Excell a tím to pro ní končí.

S tímto případem se setkal za své působení několikrát, a ve finále většina zákazníků ani neví, co s tímto dokumentem má dělat.

 

4) Kontrola On-page a Off-page faktoru

Dalíš na řadě je kontrola On-page a Off-page faktorů, pro ty kteří nevědí co tím je myšleno, podrobně v následujících odstavcích vysvětlím.

On-page faktory jsou ty, které se dají poznat na první pohled.

Jde o vše, co se nachází přímo na vašich webových stránkách a co ovlivňuje, jak je web vnímán vyhledávači a uživateli.

Mezi On-page faktory můžeme zařadit:

  1. Technické SEO (zda je web procházený roboty)
  2. Obsah webu (kvalita, relevance, optimalizace textů, obrázků a další prvků)
  3. Uživatelská přívětivost (jak je snadné se orientovat na webu)

 

Off-page faktory jsou ty, které na první pohled nevidíte a nemůžete je ovlivnit, ale můžete na ně nepřímo působit.

Jedná se o faktory "mimo váš web", které vyhledávače používají k hodnocení jeho důvěryhodnosti a relevance.

Mezi Off-page faktory můžeme zařadit:

  1. Zpětné odkazy (kvalita a počet zpětných odkazů, které vedou na vaše webové stránky)
  2. Sociální signály
  3. Povědomí o značce (brand)

 

Proč je kontrola On-page a Off-page faktorů tak důležitá?

Vyhledávače, jako je Google, používají kombinaci On-page a Off-page faktorů k tomu, aby určily pořadí, ve kterém se webové stránky zobrazují ve výsledcích hledání.

 

5) Tvorba obsahu

Obsah je král! Tvorbu obsahu, patří k nedílným součástím SEO. 

Tvorba obsah je postup, který se zaměřuje na tvorbu obsahu na stránkách (blogové příspěvky, články, landing pages atd.) s ohledem na optimalizaci pro vyhledávače.

Cílem je dosáhnout co nejvyššího umístění daného obsahu ve výsledcích vyhledávání (SERP) a přilákat relevantní návštěvníky.

Tvořit obsah je důležité na základě AKS. Ať už se jedná o vstupní stránky nebo blogové příspěvky.

V takovém případě je nejlepší SEO copywriter, který ví o čem psát a co všechno musí vstupní stránky/blogový příspěvěk obsahovat.

Na co je důležité dbát při tvorbě kvalitního obsahu?

  1. Kvalitní a užitečný obsah pro lidi
  2. Optimalizace pro klíčová slova
  3. Relevantní téma na základě AKS
  4. Struktura a formátování
  5. Interní prolinkování
  6. Pravidelná publikace

 

6) Monitorování, úprava obsahu a neustálé vylepšování

Neustálé vylepšování, upravování obsahu a monitor patří k nedílné součásti SEO. 

Jedná se o dlouhodobý proces, který vyžaduje neustálou péči a úsilí při udržení pozic v organickém vyhledávání. 

Proč je důležité monitorovat a upravovat obsah?

  1. Algoritmy vyhledávačů se neustále vyvíjí
  2. Konkurence nikdy nespí.. pracuje na tom, aby byli lepší než vy
  3. Uživatelská preference se pořád měním. Co uživatelé hledali před měsíc/rokem, už teď nemusí vyhledávat.

Co je důležité sledovat webové stránky?

  1. Pozice v organickém vyhledávání
  2. Návštěvnost webových stránek
  3. Chování uživatelů
  4. Bounce rate
  5. Kvalita obsahu
  6. A mnoho dalšího...

Pokud hledáte kvalitní SEO nástroj, který chcete sledovat pozice ve vyhledávači, doporučuji Collabim (nabízí hodně muziky za málo peněz).

Ve verzi lite (543 Kč s DPH/měsíc) , nabízí sledování pozic až 7500 klíčových slov. Oproti tomu, například Ahrefs nabízí jen 750 sledování klíčových slov (za cenu 99$/měsíc).

Níže přikládám graf z Collabimu, kde sledujeme klientovu konkurenci.

Můžete si přečíst můj článek Nejlepší SEO nástroje. Kde se dozvíte, jaké SEO nástroje používat a k čemu jsou dobré.

 

Zdroje článku:

What Are SEO Services & What Do SEO Services Include? [online]. [cit. 02. 04. 2024]. Dostupné z: https://www.webfx.com/blog/seo/what-are-seo-services/

What Is an SEO Company? How to Choose the Right SEO Agency [online]. [cit. 02. 04. 2024]. Dostupné z: https://www.semrush.com/blog/seo-business/

What is SEO [online]. [cit. 02. 04. 2024]. Dostupné z: https://searchengineland.com/guide/what-is-seo

 

Zpět do obchodu