Slovník pojmů
. 2 3 4 5 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W X Y Z
.htaccess
.htaccess je konfigurační soubor používaný na webových serverech Apache. Tento soubor umožňuje administrátorům webových stránek nastavovat různé konfigurace pro jednotlivé adresáře.
200
Stavový kód 200 znamená "OK" a signalizuje, že požadovaná stránka byla úspěšně načtena bez přesměrování.
301
Stavový kód 301 znamená trvalé přesměrování URL.
302
Stavový kód 302 znamená dočasné přesměrování URL.
403
Přesměrování 403 se v SEO nevyskytuje, protože stavový kód 403 (Forbidden) není typ přesměrování, ale chybová zpráva.
500
Přesměrování 500 v SEO je chyba na straně serveru, která signalizuje, že server narazil na interní problém a nemůže dokončit požadavek.
503
Přesměrování 503 v SEO označuje stavový kód HTTP, který signalizuje, že server je dočasně nedostupný, často z důvodu údržby nebo přetížení.
A/B Testování
A/B testování je metoda, která se používá k tomu, aby se zjistilo, která z několika variant něčeho funguje lépe. Využívá se hlavně v marketingu a webdesignu.
Ad network
Ad network (reklamní síť) je platforma, která spojuje inzerenty s webovými stránkami, které chtějí zobrazovat reklamy.
Ad recall
Ad recall (zapamatování reklamy) je metrika používaná v marketingu k měření, jak dobře si lidé pamatují reklamu po jejím zhlédnutí.
ad rotation
Ad rotation (rotace reklam) je metoda, při které se různé reklamy střídavě zobrazují na stejném reklamním prostoru.
ad server
Ad server je technologie, která slouží k doručování, správě a měření online reklam. Umožňuje inzerentům zobrazovat reklamy na různých webových stránkách a aplikacích.
ad tracking
Ad tracking je proces sledování a analyzování výkonu online reklamních kampaní.
Ad view
Ad view, neboli zobrazení reklamy, je metrika, která měří, kolikrát byla reklama úspěšně zobrazena uživateli na webové stránce nebo v aplikaci.
Adwords
Jedná se o reklamní systém Google Ads od společnosti Google.
Ahrefs
Ahrefs je komplexní SEO sada nástrojů určená pro SEO specialisty a odborníky na optimalizaci webových stránek pro vyhledávače (SEO). Patří k nejpopulárnějším SEO nástrojům na světě.
Ahrefs rank
Metrika od společnosti Ahrefs k hodnocení autority a popularity webových stránek.
Algoritmus
Systém pravidel a kritérií, které vyhledávače jako Google, Bing nebo Yahoo! používají k určení relevance a kvality webových stránek.
Alt
Popisné označení obrázku.
Amazon
Amazon.com, Inc. je americká nadnárodní technologická společnost se sídlem v Seattlu ve státě Washington.
Analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov je proces shromažďování a vyhodnocování relevantních klíčových slov a frází, které lidé používají při organickém vyhledávání na internetu.
Apache
Apache je open-source webový server, který slouží k poskytování webových stránek uživatelům přes internet.
Aplikace
SEO aplikace je software, který pomáhá optimalizovat webové stránky pro vyhledávače. Tyto aplikace nabízejí nástroje pro analýzu klíčových slov nebo sledování pozic ve vyhledávačích.
Apple
Apple Inc. je americká technologická společnost se sídlem v Cupertinu v Kalifornii. Založili ji v roce 1976 Steve Jobs, Steve Wozniak a Ronald Wayne.
Aukce
Aukce je proces prodeje zboží nebo služeb, při kterém se potenciální kupci předhánějí v nabídce ceny. Prodej probíhá zpravidla tak, že zboží získá ten, kdo nabídne nejvyšší cenu.