Slovník pojmů, Strana 2
. 2 3 4 5 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W X Y Z
Autorita
Autorita webových stránek je koncept používaný v SEO, který odráží sílu a důvěryhodnost webové stránky v očích vyhledávačů, jako je Google.
Backlink
Backlink je česky označován jako zpětný odkaz. Jedná se o odkaz umístěný na jiné webové stránce, který směřuje na váš web.
Baidu
Baidu je nejpopulárnější internetový vyhledávač v Číně.
Ban
Ban webových stránek znamená, že daná stránka byla zablokována a není dostupná v daném vyhledávači.
Bing
Bing je druhý nejpoužívanější vyhledávač na světě za Googlem. Patří společnosti Microsoft a funguje podobně jako Google.
Bing webmaster tool
Bing Webmaster Tools (BWMΤ) jsou bezplatné nástroje poskytované vyhledávačem Bing společnosti Microsoft.
Bitly
Bitly je platforma pro zkrácení odkazů a správu online obsahu. Umožňuje vám zkrátit dlouhé a nepřehledné URL adresy.
Black hat seo
Black hat SEO jsou nepoctivé techniky, které se používají ke zvýšení pozice webové stránky ve výsledcích vyhledávání (SERP)
Bot
Obecně řečeno, bot je softwarový program navržený k provádění automatizovaných úloh na internetu.
Bouncerate
Bounce rate, česky míra odchodů, je v internetovém marketingu ukazatel, který měří procento návštěvníků webu, kteří opustili stránku ihned po jejím načtení, aniž by navštívili další podstránku.
Broken link
A broken link, česky nefunkční odkaz, je hypertextový odkaz (link) na webové stránce, který nevede na zamýšlenou cílovou stránku.
Cache
Cache (vyrovnávací paměť) je rychlá paměť sloužící k dočasnému ukládání dat. Jejím hlavním účelem je zrychlit přístup k často používaným informacím.
Call to action
Call to action (CTA) je marketingový termín označující výzvu k akci. Jedná se o instrukci pro uživatele, která má za cíl přimět je k určitému jednání, například kliknutí na tlačítko.
Cílová skupina
Cílová skupina v reklamě je konkrétní segment populace, na který je zaměřena reklamní kampaň.
CMS
CMS (Content Management System) je softwarová aplikace, která umožňuje uživatelům vytvářet, spravovat a upravovat obsah webových stránek bez nutnosti znalosti programování.
Coca cola
Coca-Cola je sladký sycený nealkoholický nápoj tmavě hnědé barvy s obsahem kofeinu a bezkokainového výtažku z koky.
Collabim
Collabim je český SEO nástroj, který v dnešní době patří k nejpopulárnějším v ČR.
Content
V online marketingu se používá pro označení veškerého informačního a vizuálního materiálu, který je publikován na internetu.
Core update
V SEO se termín core update (česky také aktualizace jádra) používá pro zásadní změny algoritmu.
CPA
Zkratka CPA pochází z anglického výrazu "Cost Per Action" (česky cena za akci).
CPC
CPC v marketingu znamená Cost Per Click (česky cena za proklik).
CPM
CPM v marketingu znamená Cost Per Mille (česky cena za tisíc impresí).
Crawl budget
V SEO (optimalizace pro vyhledávače) se crawl budget (česky rozpočet na procházení) používá k popsání toho, kolik stránek na vašem webu je vyhledávací robot (crawler) ochoten navštívit a prozkoumat.
Crawl demand
Termín crawl demand (poptávka po procházení) se týká toho, jak moc je třeba, aby vyhledávací robot (crawler) procházel váš web.
Crawl error
Termín Crawl Error (chyba procházení) znamená problém, který brání vyhledávacímu robotovi (crawlerovi) v úspěšném procházení a indexování stránky na vašem webu.