Slovník pojmů, Strana 3
. 2 3 4 5 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W X Y Z
Crawler
Crawler, také nazývaný pavouk, robot nebo bot, je program, který automaticky prochází internetové stránky a shromažďuje informace.
CSS
Zkratka CSS znamená Cascading Style Sheets (česky kaskádové styly). Jedná se o jazyk používaný k oddělení vizuální prezentace webové stránky od jejího obsahu.
CTA
CTA (Call to Action) je marketingový termín označující výzvu k akci, která je zaměřená na to, aby uživatele pobídla k určitému jednání.
CTR
CTR znamená Click-Through Rate (česky míra prokliku).
Deep link
Deep linky fungují pomocí speciálních URL adres, které obsahují nejen doménu webu, ale i další informace podrobněji specifikující cílovou stránku.
Digitální marketing
Digitální marketing je souhrn marketingových aktivit využívajících digitální technologie k propagaci produktů nebo služeb.
Do-follow
V SEO znamená DoFollow atribut HTML, který signalizuje vyhledávacím robotům (crawlerům), že odkazu by měla být předána autorita.
Domain authority
Domain Authority (DA) je metrika vyvinutá společností Moz, která se snaží předpovídat, jak pravděpodobně se bude daná webová stránka umisťovat ve výsledcích vyhledávání (SERP).
Domain raiting
Domain Rating (DR) je metrika vyvinutá společností Ahrefs, která hodnotí sílu a autoritu webové stránky na základě jejího odkazového profilu.
Doména
Doména je unikátní adresa, která identifikuje webovou stránku na internetu. Skládá se z názvu domény a domény nejvyššího řádu (TLD).
Drobečková navigace
Drobečková navigace, anglicky breadcrumbs, je navigační prvek na webové stránce, který zobrazuje cestu, kterou uživatel prošel, aby se dostal na aktuální stránku.
Duplicitní obsah
Duplicitní obsah v SEO označuje situaci, kdy se stejný nebo velmi podobný obsah vyskytuje na více než jedné webové stránce nebo URL adrese.
Důvěra
Důvěra je v podnikání klíčový faktor, který ovlivňuje mnoho aspektů fungování firmy. Můžeme ji definovat jako víru, že druhá strana bude jednat v našem nejlepším zájmu.
E-A-T
Jedná se o hodnotící faktory, které Google používá k posouzení kvality a důvěryhodnosti webové stránky.
E-shop
E-shop, neboli internetový obchod, je v podstatě online verze klasického obchodu.
EEAT
EEAT je zkratka v SEO (optimalizaci pro vyhledávače), která znamená Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness (Zkušenost, Odbornost, Autorita a Důvěryhodnost).
Externí odkaz
Externí odkaz je hypertextový odkaz, který směřuje z webové stránky na jinou webovou stránku.
Faktor
SEO faktor je prvek, který ovlivňuje pořadí webových stránek ve výsledcích vyhledávačů.
Fasetová navigace
Umožňuje uživatelům filtrovat výsledky podle různých kritérií a vlastností produktů, kategorií, dokumentů nebo jiných položek.
FEATURED SNIPPET
Featured snippet je krátký text zobrazený na horní části stránky výsledků vyhledávání (SERP) od Googlu a dalších vyhledávačů.
Firma
Firma se používá jako synonymum pro podnik a společnost.
Fráze
V SEO se fráze (nebo také klíčová fráze) týká skupiny slov a sousloví, které lidé zadávají do vyhledávačů, aby našli relevantní informace.
Geotargeting
Geotargeting je marketingová strategie, která spočívá v cílení reklamy nebo obsahu na uživatele na základě jejich zeměpisné polohy.
GET
Metoda GET je součástí protokolu HTTP (Hypertext Transfer Protocol) a slouží k získávání dat ze serveru.
Google je nejznámější internetový vyhledávač, který pomáhá lidem najít informace na internetu.