Slovník pojmů, Strana 6

. 2 3 4 5 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W X Y Z

Ow.ly

Ow.ly je zkrácovač URL a nástroj pro správu sociálních médií, který patří společnosti Hootsuite.

Partnerský web

Partnerský web je webová stránka, která spolupracuje s jinou společností nebo webem za účelem propagace produktů nebo služeb.

PHP

PHP (Hypertext Preprocessor) je populární skriptovací jazyk používaný hlavně pro vývoj webových aplikací a dynamických webových stránek.

Plugin

Plugin je software, který rozšiřuje funkce a možnosti jiného hlavního programu. Přidává nové funkce nebo vylepšuje stávající funkce bez nutnosti měnit původní kód základního programu.

Pojišťovací agent

Pojišťovací agent je fyzická nebo právnická osoba, která je oprávněna zprostředkovávat pojištění pro klienty.

Pozice

Pozice ve vyhledávači odkazuje na pořadí, ve kterém se webová stránka zobrazuje ve výsledcích vyhledávání pro daný dotaz.

PPC

PPC znamená  Pay-Per-Click, což v překladu znamená platba za proklik. Jedná se o reklamní model, který se hojně využívá v online marketingu. V PPC kampaních inzerent platí vždy, když někdo klikne na jeho reklamu.

Produkt

Produkt je jakýkoli zboží nebo služba, které jsou nabízeny na trhu k uspokojení potřeb a přání zákazníků.

Programátor

Programátor je odborník, který píše a udržuje počítačové programy. Vytváří kód v programovacích jazycích, jako jsou Python, Java nebo C++, aby počítače mohly vykonávat specifické úkoly.

Programovací jazyk

Programátorský jazyk je formální systém pro zápis instrukcí, které mohou být vykonány počítačem. Používá se k tvorbě softwaru, aplikací a dalších programů.

Procházení

 V SEO (optimalizace pro vyhledávače) se procházení, anglicky crawling, odkazuje na proces, kterým vyhledávače, jako je Google, procházejí a indexují webové stránky.

Procházení webových stránek

Procházení webových stránek je činnost, při které pomocí internetového prohlížeče (např. Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari) navštěvujeme různé webové stránky.

Proklik

Cena za proklik (CPC) v PPC (Pay Per Click) kampaních je částka, kterou inzerent zaplatí pokaždé, když někdo klikne na jeho reklamu.  Jinak řečeno, je to cena za "přivedení" jednoho návštěvníka na váš web.

Propagační kampaně

Propagační kampaň je koordinovaná série marketingových aktivit, které mají za cíl zvýšit povědomí o produktu, službě nebo značce, a tím podpořit prodej nebo zájem cílové skupiny.

Protokol

V SEO se protokoly týkají především HTTP a HTTPS. Jsou to komunikační protokoly, které určují, jakým způsobem se data přenáší mezi webovým serverem a klientem (například prohlížečem).

Provoz na webu

Provoz na webu označuje počet návštěvníků, kteří navštěvují webové stránky. Tento provoz může být měřen různými způsoby, například počtem návštěv, zobrazení stránek nebo interakcí s obsahem.

Předmět emailu

Předmět e-mailu je krátký textový řádek, který shrnuje obsah e-mailové zprávy. Obvykle se zobrazuje v doručené poště příjemce a slouží k upoutání pozornosti a informování o tom, o čem e-mail pojednává.

Realitní zprostředkovatel

Realitní zprostředkovatel je podnikatel, který se profesionálně zabývá zprostředkováním obchodů s nemovitostmi. To znamená, že pomáhá lidem kupovat, prodávat, pronajímat a spravovat nemovitosti.

Reference

Reklama

Reklama je forma komunikace, která má za cíl propagovat produkty, služby nebo myšlenky a přesvědčit potenciální zákazníky k nákupu nebo akci.

Relevantní dotaz

Relevance v SEO znamená, jak dobře webová stránka odpovídá záměru hledání uživatele. Jednoduše řečeno, jde o to, jak moc je váš obsah relevantní tomu, co uživatelé skutečně hledají.

Relevantní stránka

Relevantní stránka je webová stránka, která poskytuje informace nebo obsah odpovídající dotazu nebo zájmu uživatele.

Rychlost načítání stránek

 Rychlost načítání webových stránek se odkazuje na dobu, která trvá, než se celá stránka zobrazí v prohlížeči uživatele.

SEO

SEO (Search Engine Optimization) česky optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o soubor technik, díky kterým se webové stránky zobrazují na předních pozicích ve výsledcích hledání.

SEO agentura

SEO agentura je firma, která pomáhá klientům zlepšit viditelnost a pozice webových stránek ve vyhledávačích.

Nahoru
208 položek celkem
Zpět do obchodu