Slovník pojmů, Strana 6
. 2 3 4 5 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W X Y Z
Ow.ly
Ow.ly je zkrácovač URL a nástroj pro správu sociálních médií, který patří společnosti Hootsuite.
Partnerský web
Partnerský web je webová stránka, která spolupracuje s jinou společností nebo webem za účelem propagace produktů nebo služeb.
PHP
PHP (Hypertext Preprocessor) je populární skriptovací jazyk používaný hlavně pro vývoj webových aplikací a dynamických webových stránek.
Plugin
Plugin je software, který rozšiřuje funkce a možnosti jiného hlavního programu. Přidává nové funkce nebo vylepšuje stávající funkce bez nutnosti měnit původní kód základního programu.
Pojišťovací agent
Pojišťovací agent je fyzická nebo právnická osoba, která je oprávněna zprostředkovávat pojištění pro klienty.
Pozice
Pozice ve vyhledávači odkazuje na pořadí, ve kterém se webová stránka zobrazuje ve výsledcích vyhledávání pro daný dotaz.
PPC
PPC znamená Pay-Per-Click, což v překladu znamená platba za proklik. Jedná se o reklamní model, který se hojně využívá v online marketingu. V PPC kampaních inzerent platí vždy, když někdo klikne na jeho reklamu.
Produkt
Produkt je jakýkoli zboží nebo služba, které jsou nabízeny na trhu k uspokojení potřeb a přání zákazníků.
Programátor
Programátor je odborník, který píše a udržuje počítačové programy. Vytváří kód v programovacích jazycích, jako jsou Python, Java nebo C++, aby počítače mohly vykonávat specifické úkoly.
Programovací jazyk
Programátorský jazyk je formální systém pro zápis instrukcí, které mohou být vykonány počítačem. Používá se k tvorbě softwaru, aplikací a dalších programů.
Procházení
V SEO (optimalizace pro vyhledávače) se procházení, anglicky crawling, odkazuje na proces, kterým vyhledávače, jako je Google, procházejí a indexují webové stránky.
Procházení webových stránek
Procházení webových stránek je činnost, při které pomocí internetového prohlížeče (např. Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari) navštěvujeme různé webové stránky.
Proklik
Cena za proklik (CPC) v PPC (Pay Per Click) kampaních je částka, kterou inzerent zaplatí pokaždé, když někdo klikne na jeho reklamu. Jinak řečeno, je to cena za "přivedení" jednoho návštěvníka na váš web.
Propagační kampaně
Propagační kampaň je koordinovaná série marketingových aktivit, které mají za cíl zvýšit povědomí o produktu, službě nebo značce, a tím podpořit prodej nebo zájem cílové skupiny.
Protokol
V SEO se protokoly týkají především HTTP a HTTPS. Jsou to komunikační protokoly, které určují, jakým způsobem se data přenáší mezi webovým serverem a klientem (například prohlížečem).
Provoz na webu
Provoz na webu označuje počet návštěvníků, kteří navštěvují webové stránky. Tento provoz může být měřen různými způsoby, například počtem návštěv, zobrazení stránek nebo interakcí s obsahem.
Předmět emailu
Předmět e-mailu je krátký textový řádek, který shrnuje obsah e-mailové zprávy. Obvykle se zobrazuje v doručené poště příjemce a slouží k upoutání pozornosti a informování o tom, o čem e-mail pojednává.
Realitní zprostředkovatel
Realitní zprostředkovatel je podnikatel, který se profesionálně zabývá zprostředkováním obchodů s nemovitostmi. To znamená, že pomáhá lidem kupovat, prodávat, pronajímat a spravovat nemovitosti.
Reference
Reklama
Reklama je forma komunikace, která má za cíl propagovat produkty, služby nebo myšlenky a přesvědčit potenciální zákazníky k nákupu nebo akci.
Relevantní dotaz
Relevance v SEO znamená, jak dobře webová stránka odpovídá záměru hledání uživatele. Jednoduše řečeno, jde o to, jak moc je váš obsah relevantní tomu, co uživatelé skutečně hledají.
Relevantní stránka
Relevantní stránka je webová stránka, která poskytuje informace nebo obsah odpovídající dotazu nebo zájmu uživatele.
Rychlost načítání stránek
Rychlost načítání webových stránek se odkazuje na dobu, která trvá, než se celá stránka zobrazí v prohlížeči uživatele.
SEO
SEO (Search Engine Optimization) česky optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o soubor technik, díky kterým se webové stránky zobrazují na předních pozicích ve výsledcích hledání.
SEO agentura
SEO agentura je firma, která pomáhá klientům zlepšit viditelnost a pozice webových stránek ve vyhledávačích.